mandag 10. mai 2010

Genser, lue og sånn.....

Denne genser/tunikaen fra Garnstudio er mai prosjektet mitt.

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sagt til meg selv at flere prosjekter i garnet Paris, det blir det ikke. Men hva skjer? Joda, på`n igjen.....
Nå vokser maiprosjektet litt for litt. Har vært inne på tanken å rekke opp, og heller finne et annet garn, men med litt justeringer etter eget hode kanskje det ikke blir så ille lell.
Jeg likte denne genseren veldig godt, så vi får håpe det beste!


Mer fornøyd er jeg med denne lua. Gubben farter mye ut og inn i jobben sin, så han ønska seg ei lue han kunne bruke i jobben. Og om jeg da kunne lage ei med logo på? Selvfølgelig ordner man slike ønsker, og etter litt plunder med å få logoen til å stemme ble denne lua til. Jeg valgte vamsegarn, for der fant jeg de riktige fargene. Når sant skal sies har lua vært ferdig en stund, og vi er forhåpentligvis ferdig med luesesongen, men jeg har glemt å vise den fram...





I går kveld var syforeningsdamene hjemme hos meg. Jeg spekulerer og spekulerer hver gang hva jeg skal finne på å servere. Denne gangen fant jeg inspirasjon hos Fruen på Skogmo, nemlig fylte tortillalefser.

Dette tror jeg faktisk blir en ny favoritt her i huset, for det var sannelig godt!
Jeg har hermet etter Fruen, og brukt smøreost, salatblad, rødløk, paprika og røykalaks/spekeskinke/kylling på de. Min favoritt tror jeg sannelig ble de med røykalaks.


Jeg laga så masse at det ble med til lunch i dag også. Nam Nam!


Litt søtt måtte vi også ha. Valget falt på Havregrynskake med banan og karamellsmak.

Denne kaka mener jeg å ha fått i et selskap på Sunnmøre. Kaka er enkel å lage og smaker veldig godt.


2 egg
2 dl sukker
200 gr store havregryn
2 ts vaniljesukker
1/2 ts bakepulver


Egg og sukker piskes til eggedosis. Bland inn resten.
Stekes på 200 grader i ca 20 min.
Del i to og legg lagvis med


Vaniljekrem/krem
Banan
Karamellsaus


Kan godt stå noen timer før den serveres, slik at den får "satt" seg litt.
















6 kommentarer:

Anonym sa...

Her var det mange fristelser .nam nam.
Du hadde mykje fin her i bloggen din
Ha ei flott veke

Mona sa...

Gleder meg til å se genseren ferdig. :) Lua var kuul. :) Ha en kreativ mandag.

Unknown sa...

Så fin blogg du har, her vil jeg være med, ha en fortsatt fin dag :)

Hanne sa...

De lefsene så himmelske ut, nammis. Fikk nesten lyst på slike selv også, og jeg elsker røyka laks :)

Hege sa...

Den tunikaen ser ut til å bli kjempe deilig, og fin. Så ut som et herlig garn! :)

Annelive sa...

Åhh, den genseren går jeg selv og tenker på. Siden jeg akkurat ble ferdig med et parisprosjekt tenker jeg at drops merino kunne være et alternativ.
Elsker disse tortillalefsene og bruker fylle de med guakkamole(?), rødløk og laks, nam.

Ha en fin dag!