onsdag 8. juni 2011

Fiskekort med gode urter


Vi var i selskap til kjæres fetter som også er hans gudfar her forleden.
Kjære og gu`far er begge svorne fiskere og må kappes om hvem som får mest, størst og flotteste fisk. Da måtte det til et skikkelig fiskekort. Bildet er printet ut fra nettet. Jeg har også pyntet med et par små fiskecharms.


Sammen med kortet fulgte en flase vin -spesielt beregnet for makrell som de begge er glade i. Nå er det enda et par mnd til vi kan fiske makrell i fjorden her, men regner med vinen står seg til da! He He.... Nærbilde av fiskecharmsen.


Sommeren har endelig kommet hit til Trøndelag også. Det var rundt 30 grader sist jeg var inne og sjekka. I dag er det heldigvis en liten vindtrekk, og ikke det fuktige, klamme lufta det har vært de siste to dagene.

Det er endelig tid for å få ut urtene mine. Det er altså så herlig å ha ferske urter når man lager mat. Smaker så mye bedre!
Foreløpig har jeg ikke fått plantet i "urtestigen" min, men en kurv med basilikum og mynte er ikke å forakte det heller!


Basilikum er jeg skikkelig hekta på, bare så nydelig i feks tomatsalat.
Og mynten er jo bare et must i Mojitoen. Kanskje blir det en mojito under paviljonen i helga?












Ingen kommentarer: