torsdag 16. oktober 2008

Mitt aller første sydde plagg




Tidligere i høst gjorde jeg noe jeg har hatt lyst til lenge. Jeg meldte meg på sykurs!

6 kvelder har 4 damer møtt opp på Stabburet hos Ketty på Mære for å lære å sy barneklær. Vi har kosa oss, ledd, vært oppgitt over striper som ikke stemte, skjeve sømmer, ledd av rare sakser og blitt venner med skumle symaskiner.

Og resultatet? Ja, døm selv. Jeg er i hvertfall kjempe stolt og veldig fornøyd med resultatet. Spesielt stolt er jeg av knappehempene! Sydd i samme stoff som belegget. Jeg skal sy mer, for symaksina mi er slett ikke "farlig" lenger. Hettegenseren er sydd i flott ullfleece, størrelse 92. En bukse i samme stoffet er også snart ferdig.

Og selvfølgelig har jeg sydd på hempe av mine nye navnebånd!

1 kommentar:

Lycka är ~ Onnea on sa...

Du er skicklig på att sy. Det blev fint!!