torsdag 28. mai 2009

Om jeg deler oppskrifta på Pavlova?



Det gjør jeg selvfølgelig!

Her er den:

Pavlova

4 eggehviter
250 gr. sukker
Dette piskes stivt, før du forsiktig vender inn

1 ss Maisennamel
1 ts eddik el. sitronsaft (jeg bruker sitronsaft)
1 ts vaniljesukker

Stekes på 140 - 150 grader i ca 1.5 time.

Fyll
3 dl kremfløte
1 ts sukker el. vaniljesukker
Sesongens frukt og bær


Dette er til ei vanlig rund springform, når jeg lager ei slik stor kake som på bildet nedenfor her ( ca halv langpanne), bruker jeg 6 egg og litt mer av det andre.


Så enkelt, men så godt! Aller best er den kanskje nå på sommeren, når vi har så masse gode jordbær!










4 kommentarer:

Anne Berit sa...

Hallo!

Jeg er så heldig å ha fått smakt Trines gode kake :-)
Du får ha en fin kveld!

Hildegunn sa...

Jeg vil også smake, men har vel kanskje ikke noen unnskyldning for ikke å lage den nå når du har lagt ut oppskrifta.

Ønsker deg ei flott helg!

hanssen-familien sa...

Men vet du hva?
SJOKOLADEpavlova er enda bedre.
Det er faktisk kakehimmelen! ;)

Fruen på Skogmo sa...

Heiii og takk for sist!
Ville bare si at jeg er så utrolig glad for at du tok turen til Steinkjer og Strikketreffet i helga! Var kjempekoselig å endelig få treffe deg, og ekstra gøy å oppdage at "Denne dama har jeg jo sett maaange ganger før".

Hils Monica så mye fra meg, og så håper jeg at dere blir med til neste år også ;o) Ønsker deg en superflott sommer!

PS! Pavlova-oppskrifta er notert, og skal definitivt prøves ut!