fredag 21. oktober 2011

Litt småplukk!


Når man strikker tidkrevende plagg, er det noen ganger behov for noe småtteri. I hvertfall må jeg ha det for å unngå å bli lei. På leit etteret slikt prosjekt, fant jeg dette kjempesøte halstørkle - Scallo-Pie. Jeg har brukt lysblå Merino Ekstra fine fra Drops.

 Nærbilde av kanten, som også er strikket.
 Garnet jeg brukte var en rest etter at jeg strikket denne luen til vi skulle i 2-årsdag tidligere i høst. Vel, det var meningen at den skulle gis bort da, men lua ble lita. Absolutt ikke passe til en 2-åring.

Men til ei dukke, som skal ha måla til en 6-måneders baby.... Dukka har fått både tørkle og lue på seg.
Den rooosa jakken dukken har på seg er en jakke min farmor strikka til meg - for sånn cirka 40 år siden!
 Mens jeg strikker, slapper bikkja av. Eller - det ser absolutt ikke avslappende ut da....
Norgesmester i rare sovestillinger!

Fredag kveld - ukas beste kveld.  Lang helg ligger foran oss. Litt jobb og huslige sysler må til, men mest skal vi kose oss. (og strikke masse)

Hva gjør du i helga?

4 kommentarer:

Sissel`s Syglede sa...

Heldige du som kan strikke :-)
Det var litt av en sovestilling du. Imponerende at han i det hele tatt får sove :-)

I morgen har jeg bursdag, så da skal jeg skjemmes bort etter alle kunstens regler...Håper jeg :-)
Søndag er det sybua gitt!!!!

Ha en strålende helg.

Mona sa...

Hihi, sånn en søt hund. ♥

Hos meg blir det som hos deg, litt huslig jobbing og masse tid til kreativitet og kos.

Ønsker deg en riktig god helg.

Klem Mona

Hege sa...

Så flott sett! Og nydelig farge :)
Herlig liten hund du har <3

Fruen på Skogmo sa...

Hehehe, for et knaillartig bilde av hunden! Skikkelig kosegris vøttø ;o)

Nydelige strikkerier du viser fram, Trine. Ser mange har strikka babytørklene, og jeg også vil! Men sp var det dette med engelsk oppskrift da...

Ha ei finfin høstuke! Det er meldt knallvær til helga ;o) Jippiiii!