søndag 10. februar 2008

BabyBorn Along

Siden jeg liker å strikke dukkeklær, meldte jeg meg på BabyBorn alongen på Hobbyboden
Jeg har ingen babyborn dukke, men etter lang tids leting etter en dukke med asiatisk utseende, har vi funnet lille Matheo, en guttebaby fra Kina. Han er en Berenguer dukke som jeg har kjøpt hos Marit, og er nok litt større enn Babyborn dukkene, så størrelsen må justeres litt.
Nå skal han sitte på stas og vente til den nye eieren kommer hjem til oss. Og ettersom ventetiden bare øker og øker, får han nok en innholdsrik garderobe.....
Her er første bidrag til alongen. Vinterdress i tradisjonelt mønster. Det  er strikket i babyull, som ble med hjem da jeg "tilfeldigvis" var innom husfliden da de hadde salg tidligere i vinter.


4 kommentarer:

Hege sa...

Å kjæra nån for en nydelig Matheo! Det må da være en av de nydeligste dukkene jeg har sett. Nå spør jeg kanskje dumt, men har han hår? ;) Spent på hva som skjuler seg under lua med andre ord. og strikkesettet var selvfølgelig også kjempefint - delikate farger!

Milla sa...

Så nydelig den dukka var. Herlig strikkesett til han og.

randi K design sa...

Wow, han ser helt levende ut.. spesielt på det øverste bildet! Fint strikkesett!

frksnupp sa...

Kjempesøtt sett =)