tirsdag 12. januar 2010

Januarplagg

Vi har hatt det kaldt siden jul, gradestokken har krøpet ned mot -30 kalde grader. Da har det vært godt å sitte foran en varm ovn og strikke.

Dette skjerfet var gjort på 1-2-3. Husker ikke hva garnet heter, men det er fra Hjertegarn og er kjøpt hos Kaki i Åre. Veldig godt og mykt. Falt for fargen. En skikkelig herlig lillafarge, men desverre vanskelig å få skikkelig fram på bilder.
Har planer om å strikke meg et par BellasMittens i samme herlige lillafarge. Kanskje blir det en lue også, om jeg kan finne meg et mønster jeg liker. *kresen på luer*

Januarplagget i 12 plagg - 12 måneder ble denne boleroen. Strikket i ett for meg i hvertfall veldig nytt bekjentskap, Puno fra Rauma. Garnet er en blanding av Baby Alpakka og Ekstra fin Merino. Skikkelig mykt og godt. Tror det må strikkes mer i det garnet ja! (Selv om det var bittelitt kostbart.... :-) ) Oppskriften er også fra Rauma. Finnes i dette heftet. Garnet er ganske tykt, så boleroen var kjapp og strikke.


Siden jeg allerede er ferdig med januarplagget mitt, er jeg godt i rute. Har startet på februarplagget også, det blir en tøffelcapevest. Til meg selv. Tror jeg.
Tenkte jeg skulle prøve å minske garnlageret mitt, så jeg har funnet Merino Ekstra Fine fra lager til tøffelcapen. Med litt justeringer skal nok det gå bra.

1 kommentar:

sipusa sa...

ooo Puno! Jeg vil også lage noe i Puno, jeg bare vet ikke helt hva enda, men skal nok finne det ut etter hvert;-D