tirsdag 29. desember 2009

Julegaver


I år rakk jeg å strikke 3 julegaver. Den siste ble ferdig lille julaften, seint på kvelden! :-) Typisk meg!
Jeg hang meg på "Bellas Mittens" bølgen på Hobbyboden. Min ene niese er fan av Twilight-serien, så da måtte de passe. Jeg valgte å strikke i Eskimo fra Garnstudio. De ble gode og myke.






En annen niese fikk sms-votter. Med hull for tommel slik at det blir lett å skrive melding på mobilen. Mønster fra Garnstudio, de er også strikket i Eskimo. Det er slett ikke siste gang jeg strikker med det garnet, det er skikkelig godt og mykt.














Her har vi traktorgenseren til Tobias. Traktorgutter må jo ha genser med traktor! Strikket etter et mønster fra Dale, garnet er Smart. Denne inngår også i "Plagg på Plagg-alongen" på Hobbyboden. Det blir da desemberplagget mitt.














Jula er tid for kos og avslapping, og da blir det en del strikking på meg. Er godt i gang med mitt januarplagg, en bolero fra PT. Men nå venter jeg på at det skal slutte å snø, i hvertfall lette litt før jeg hyrer på meg og tar en runde med bikkja. Siden mannen har fått ryggproblemer, og ikke er gangbar, har vi rolige dager hjemme. Julefesten i dag gikk fløyten, men det får vi ta igjen senere.

5 kommentarer:

Red Hobbitt sa...

Så mye flott du har strikket. SMS-vottene er geniale, skikkelig "i dag". Skal også prøve meg på Eskimo, det er mange som skryter av det garnet. Tror kanskje det ligner litt på Easy, og det er jeg veldig fornøyd med.

Elisabeth sa...

Stilig traktorgenser, det er en nødvendighet for små traktorfrelste gutter. Har en slik i huset selv om han nå er 6 år :) Ha en riktig fin jule og nyttårsfeiring videre!

Hanne sa...

Ble noen Bellas Mittens fra meg til jul i år også, synes de er så fine jeg, også er de så deilige også. Holder på med et par til meg selv nå :) Traktorgenseren var nydelig :D

Rigmor sa...

så flotte gaver!
Ha en flott romjul videre :) :)

Helen Brekke sa...

SMS-vott var jo GENIALT!